SMBC develops its analogue of a chatbot for the banking sector

11.04.2023 | 10:51 Home / News / Fintech /
#Sumitomo Mitsui
Japanese Sumitomo Mitsui Banking Corporation Group (SMBC) is developing its own AI-based chatbot that will be used to create bank documentation and support staff.

Citing NHK TV channel, TASS reports that SMBC teamed up with Microsoft Japan office for the development of the chatbot.

The bot will prepare bank documentation and help in organization of internal accounting. It will work autonomously without the possibility of external access, which will make it reliable and protected from hacking. SMBC expects to begin its full application by the summer of 2023.

The partner of Fintech section is  
Views 52402
Կարծիքներ

Հարգելի այցելուներ, այստեղ դուք կարող եք տեղադրել ձեր կարծիքը տվյալ նյութի վերաբերյալ` օգտագործելուվ Facebook-ի ձեր account-ը: Խնդրում ենք լինել կոռեկտ եւ հետեւել մեր պարզ կանոներին. արգելվում է տեղադրել թեմային չվերաբերող մեկնաբանություններ, գովազդային նյութեր, վիրավորանքներ եւ հայհոյանքներ: Խմբագրությունն իրավունք է վերապահում ջնջել մեկնաբանությունները` նշված կանոնները խախտելու դեպքում:



Smartclick.ai
Quality Sign BW