Office of Armenia’s financial system Ombudsman reports for April

13.05.2009 | 15:27 Home / News / News /

Yerevan /Mediamax/. In April, 2009, the Office of the Ombudsman of Armenia’s financial system received 35 complaints about financial organizations, 21 of which were not subject to consideration under the current legislation.

Mediamax reports that 2 out of 14 complaints, subject to consideration, were received in written form.

Basing on three verbal complaints, the employees of the office made clarifications to the applicants concerning their rights and duties and held talks with financial organizations. As a result, all three complaints were met without formal consideration of the claim.

The remaining 9 complaints were within the framework of the Ombudsman’s authority, however, the customers did not present complaint claims against the financial organization according to the established order. The employees of the office helped to complete the claims and send them to the financial organization.

What concerns 6 written complaints, received in March 2009, one of them was turned down and three were met through reconciliation between the customer and the financial organization. Talks on reconciliation of parties are in process yet on the remaining two complaints.

Views 13216
Կարծիքներ

Հարգելի այցելուներ, այստեղ դուք կարող եք տեղադրել ձեր կարծիքը տվյալ նյութի վերաբերյալ` օգտագործելուվ Facebook-ի ձեր account-ը: Խնդրում ենք լինել կոռեկտ եւ հետեւել մեր պարզ կանոներին. արգելվում է տեղադրել թեմային չվերաբերող մեկնաբանություններ, գովազդային նյութեր, վիրավորանքներ եւ հայհոյանքներ: Խմբագրությունն իրավունք է վերապահում ջնջել մեկնաբանությունները` նշված կանոնները խախտելու դեպքում:



Smartclick.ai
Quality Sign BW