
Image by: Vardan Pertrosyan

Revenue Robustness: Weaker
Yerevan’s budget revenue is mainly composed of central government transfers (2018: 66% of total revenue), followed by taxes (15%), non-tax revenue (13%) and asset sales (6%).
Given the economic decline, Fitch has re-assessed Yerevan’s risk profile as ‘Weaker’ from ‘Vulnerable’.
Expenditure Adjustability: Weaker
Most of Yerevan’s spending responsibilities are mandatory, with inflexible items dominating the expenditure structure. Therefore the bulk of expenditure could be difficult to cut in response to potential revenue shrinking.
Liabilities and Liquidity: Weaker
Yerevan's liquidity position improved in 2018 to AMD7.8 billion from AMD1.9 billion in 2017, as the city posted a surplus budget with excess cash retained in reserves.
Yerevan holds its cash in treasury accounts as deposits with commercial banks are prohibited under the national legal framework for LRGs. For extra liquidity the city could borrow from the national treasury.
On November 22, Fitch Ratings upgraded Armenia’s Long-Term Foreign-Currency (LTFC) Issuer Default Rating (IDR) to ‘BB-’ from ‘B+’ with stable Outlook.
Last news
29.04.2025 | 10:20 News
28.04.2025 | 14:40 News
Byblos Bank Armenia engages CCF 2K25 visitors with business photo corner
25.04.2025 | 16:36 News
Կարծիքներ
Հարգելի այցելուներ, այստեղ դուք կարող եք տեղադրել ձեր կարծիքը տվյալ նյութի վերաբերյալ` օգտագործելուվ Facebook-ի ձեր account-ը: Խնդրում ենք լինել կոռեկտ եւ հետեւել մեր պարզ կանոներին. արգելվում է տեղադրել թեմային չվերաբերող մեկնաբանություններ, գովազդային նյութեր, վիրավորանքներ եւ հայհոյանքներ: Խմբագրությունն իրավունք է վերապահում ջնջել մեկնաբանությունները` նշված կանոնները խախտելու դեպքում: