Visa UK introduce new measures to protect businesses from ‘friendly fraud’
10.08.2023 | 13:56 Home / News / Fintech /

Image by: https://www.radial.com/

According to Visa, 9 out of 10 small businesses have reported an increase in this type of fraud over the last 12 months, in which cardholders dispute a legitimate purchase with their card issuer.
Visa’s research claims that up to 20% of sales have been disputed, for reasons such as a child making a purchase on their parent’s device, a gym-goer who forgets to cancel a membership and customers claiming they have not received their orders, or it has arrived damaged.
The new framework introduced, Visa Compelling Evidence 3.0 (CE3.0), gives businesses the opportunity to discover whether the charge is valid and authorised by the cardholder, providing merchants with an additional level of protection, while not impacting consumers who have a legitimate claim.
The partner of Fintech section is

Last news
25.04.2025 | 16:36 News
25.04.2025 | 10:27 News
Byblos Bank Armenia to join Career City Fest with unique concept
23.04.2025 | 15:44 News
23.04.2025 | 15:10 Articles
“Armenia is emerging as a new destination for hospitality investment”
Կարծիքներ
Հարգելի այցելուներ, այստեղ դուք կարող եք տեղադրել ձեր կարծիքը տվյալ նյութի վերաբերյալ` օգտագործելուվ Facebook-ի ձեր account-ը: Խնդրում ենք լինել կոռեկտ եւ հետեւել մեր պարզ կանոներին. արգելվում է տեղադրել թեմային չվերաբերող մեկնաբանություններ, գովազդային նյութեր, վիրավորանքներ եւ հայհոյանքներ: Խմբագրությունն իրավունք է վերապահում ջնջել մեկնաբանությունները` նշված կանոնները խախտելու դեպքում: