«Անելիք Բանկ» ՓԲԸ Գովազդի եւ հասարակության հետ կապերի վարչության պետ Արմեն Արեւյանի հարցազրույցը Մեդիամաքս գործակալությանը եւ Banks.am պորտալին:- Այսօր շատ է քննարկվում, թե որ գովազդն է ավելի արդյունավետ` ինտերնե՞տ, արտաքի՞ն (Billboard), թե՞ հեռուստագովազդը: Հասկանալի է, որ կան լսարանի քանակի եւ գնային տարբերություններ, գովազդվող ծառայության առանձնահատկություններ եւ այլն: Հետաքրքիր կլինի լսել Ձեր կարծիքը բանկային ծառայությունների գովազդի մասով :- Թե՛ TV, թե՛ ինտերնետ եւ թե՛ արտաքին գովազդներն ունեն իրենց լսարանը եւ դրանց բնորոշ առանձնահատկությունները: Գովազդի արդյունավետությունը գնահատելու համար դեռեւս միայն TV եւ ինտերնետ գովազդներն են առանձնանում մոնիթորինգ իրականացնող ընկերություններով: Իսկ արտաքին գովազդի համար լուրջ մոնիթորինգ իրականացնող ընկերություն չկա, որն ինֆորմացիա կտրամադրեր փողոցների տրանսպորտային եւ մարդկային հոսքերի վերաբերյալ:Անելիք Բանկը օգտագործում է գովազդի գրեթե բոլոր տարատեսակները: Արտաքին գովազդով բանկն իր ուրույն տեղն ունի մայրաքաղաքում ` Երեւանի ամենաբանուկ փողոցների շենքերին միշտ կարելի է նկատել բանկի ապրանքանիշը լուսային գովազդի տեսքով: TV գովազդը Հայաստանում դեռեւս ապահովում է ամենամեծ լսարանը եւ արդյունավետությունը: Այսօրվա դրությամբ Հայաստանում գոյություն ունեն TV վարկանիշային չափումներ իրականացնող 2 միջազգային կազմակերպություններ՝ AGB Nielson-ը եւ GFK-ը: Չափագրումներ իրականացնող ընկերությունները տրամադրում են կազմակերպություններին հետաքրքրող հիմնական տեղեկատվությունը, թե տվյալ ընկերության որոշակի գովազդը քանի մարդ է տեսնում, որի միավոր է հանդիսանում GRP-ն: Այս ցուցանիշներով բանկը 2011 թվականի ընթացքում գրանցել է տպավորիչ արդյունքներ: Նախորդ տարվա արդյունքներով բանկը, հավաքելով 38 000 GRP (ըստ AGB Nielsen-ի` 25-65 տարիքի հեռուստադիտողներ, ք. Երեւան), ընդգրկվել է Հայաստանի 15 ամենաշատ գովազդվող ապրանքանիշերի շարքում: Ի դեպ, հայաստանյան 21 բանկերից միայն Անելիք Բանկին է հաջողվել գրանցել նման ցուցանիշ, որը հնարավոր եղավ արձանագրել ոչ թե գովազդին ուղղվող բյուջեի ավելացմամբ (2011 թ-ին մեր բյուջեն շատ չէր տարբերվում 2010 թվականինից), այլ հեռուստաընկերությունների հետ հետեւողական աշխատանքի շնորհիվ: Բանկը աշխատանքներ է տանում նաեւ ինտերնետ գովազդային գործիքի օգտագործման ուղղությամբ:- Հայկական գրեթե բոլոր բանկերն ունեն իրենց էջերը Facebook-ում: Միեւնույն ժամանակ, Հայաստանում գործող որոշ միջազգային ընկերությունների ներկայացուցչություններին արգելվում է ունենալ նման էջեր, մինչեւ տվյալ էջի պատասխանատուն չանցնի համապատասխան ուսուցում, որպեսզի կարողանա գրագետ արձագանքել այցելուների դիտարկումներին, այդ թվում` դիտողություններին, որոնք մեր իրականության մեջ հաճախ հեռացվում են: Ի՞նչ կասեք այս առումով:- Իհարկե, գերազանց արդյունք կունենայինք, եթե կոմերցիոն ոլորտի յուրաքանչյուր աշխատակից ունենար նեղ մասնագիտական ուղղվածություն եւ կրթություն, բայց, ցավոք, կամ, ինչու չէ, նաեւ բարեբախտաբար, մեր մասնագետներն առանձնանում են լայնաֆորմատ գիտելիքներով: Անելիք Բանկի Facebook-ի էջը ստեղծվել է անցյալ տարի, փորձում ենք մեր մասնագետների ուժերով ապահովել այդ էջի առաջխաղացումը եւ հնարավորինս արագ արձագանքել այցելուների հարցերին եւ լուծումներ տալ դրանց: Կարծում եմ, դա մեզ հաջողվում է: - ԶԼՄ-ների հետ աշխատելիս գովազդատուն երբեմն փորձում է ստանալ ավելին, քան ամրագրված է գովազդային պայմանագրում, մասնավորապես, ունենալ արտոնյալ պայմաններ սեփական ընկերության լուսաբանման հարցում: Բայց չէ՞ որ դա նման է նրան, ինչպես բանկում ավանդ ձեւակերպես եւ հավակնես ստանալ արտոնյալ վարկ… - Համաձայն եմ Ձեր կարծիքի հետ մասամբ. Հայաստանում ամեն ինչ ծայրահեղականացված է: Որոշ մասնավոր ընկերություններ իրենց PR-ակտիվությունը ապահովելու համար ցանկացած լուր, որն ընդհանուր առմամբ լուր էլ չի կարելի դիտարկել, փորձում են, իսկ որոշ դեպքերում նաեւ պարտադրում են հրապարակել: Բայց կան լրատվամիջոցներ, որոնց թիվն ավելի մեծ է, որոնք ցանկացած լուր հրապարակելու համար բիզնես-կառույցից գումար են պահանջում, ինչը, կարծում եմ, անընդունելի է: Ընդհանուր առմամբ, պետք է ընդունենք, որ ճշմարտությունը թաքնված է մեջտեղում:- Ի՞նչ եք կարծում, որքանով է թաքնված գովազդը (product placement) կիրառելի բանկային ծառայությունները գովազդելու համար:- Մեր օրերում թաքնված գովազդը բավական շատ կիրառություն ունի, որն ազդում է հեռուստադիտողի ենթագիտակցության վրա: Բանկերը նույնպես օգտագործում են այս գործիքը, որն առանձին դեպքերում կարող է շատ ավելի արդյունավետ լինել, քան բուն գովազդը: - Իսկ որքանո՞վ է, ըստ Ձեզ, արդյունավետ իմիջային գովազդը բանկերի համար: Միգուցե կարիք կա կենտրոնանալ թեմատի՞կ գովազդի վրա: - Իմիջային գովազդը բանկի համար շատ կարեւոր է: Որքան էլ բանկը հայտնի ու ճանաչված լինի, ժամանակ առ ժամանակ պետք է ինչ-որ իմիջային հոլովակների միջոցով հիշեցնի իր մասին, ամրապնդի բնակչության վստահությունը: 2012 թվականի սկզբին Անելիք Բանկն եթեր հեռարձակեց իր նոր իմիջային հոլովակը` «Նոր հասցե, նոր հնարավորություններ» կարգախոսով, որը վերաբերում էր բանկի անցած ուղուն եւ կապակցվում էր գլխամասային նոր շենքի հետ: Ըստ մեր ստացած տվյալների` այն դրական արձագանք ունեցավ բնակչության կողմից: Կարծում եմ, իմիջային գովազդն անհրաժեշտ է ցանկացած պարագայում: Հարկավոր է անընդհատ աշխատել այս ուղղությամբ, մշակել նաեւ նոր թեմատիկ գովազդներ եւ մատուցել այնպես, որ յուրաքանչյուր գովազդվող ծառայություն բնակչության լայն շերտերի համար լինի եւ՛ հասանելի ու ընկալելի, եւ՛ թիրախային:- Ձեր բանկը սեփական ուժերո՞վ է լուծում գովազդի հետ կապված հարցերը: Ի դեպ, ի՞նչ մասնաբաժին են կազմում գովազդային ծախսերը բանկի ընդհանուր ծախսերում:- Ցավոք, արդի հայաստանյան շուկայում գրեթե չկան այնպիսի ընկերություններ, որոնք լիարժեք կերպով կկարողանան բավարարել գովազդատուի պահանջները, տրամադրելով գովազդի կոնցեպցիան եւ առաջարկելով ամբողջական թիրախային լուծումներ: Իսկ եղածներն էլ ծառայություններ են մատուցում շատ բարձր գներով: Ուստի այս ուղղությամբ աշխատանքները կատարվում են բանկի համապատասխան վարչության մասնագետների օգնությամբ: Ցանկացած բանկային գործիք ստեղծելիս՝ մենք հիմնվում ենք սպառողների նախասիրությունների վրա, որոնք ստանում ենք առնվազն տարին 1 անգամ մեր ուժերով իրականացվող ամբողջական սպառողական հարցման արդյունքում: Բացի այդ մեր կողմից պարբերաբար իրականացվում են տարբեր բանկային գործիքների համար մրցակցային վերլուծություններ` առաջարկվող բանկային գործիքի պայմանները մրցունակ դարձնելու նպատակով: Այդ բոլոր վերլուծությունների արդյունքում ձեւավորվում է մրցունակ բանկային պրոդուկտ, որի հիման վրա ձեւավորվում է թիրախային գովազդի կոնցեպցիան եւ, ընդհանուր առմամբ, գովազդը: Գովազդի ծախսերի մասով բանկը 2011 թվականին միջին դիրք էր զբաղեցնում հայաստանյան 21 բանկերի շարքում: Զուտ տեսակարար կշռով ընդհանուր բանկի ծախսերում գովազդի ծախսերը կազմում են 2%, իսկ ոչ տոկոսային ծախսերի մեջ` 3,7 %: - Ի՞նչ եք կարծում, ժամանակը չէ՞ սոցիալական գովազդի տարրերն օգտագործել բանկային գովազդում, օրինակ, ավտովարկերի դեպքում. չէ՞որ անվտանգ երթեւեկությունը դասվում է հանրային նշանակություն ունեցող կարեւորագույն խնդիրների շարքին:- Բանկային համակարգում սոցիալական կամ սոցիալական էլեմենտներ պարունակող գովազդն այդքան էլ չի կիրառվում: Գտնում եմ, այն հեռանկարային է, քանի որ մեկ գովազդով կարող ենք լուծել եւ´ վաճառքի, եւ´ սոցիալական հարցերը: Հետագայում հնարավոր է բանկի կողմից այդպիսի քայլեր ձեռնարկվեն, եւ այս կամ այն ծառայությունը գովազդելիս շեշտադրվի ինչ-որ սոցիալական խնդիր:Արմեն Արեւյանի հետ զրուցեց Խորեն Օրմանյանը: Tweet Դիտում՝ 11796