Մինչ շատերը տարիներ շարունակ դժգոհում են գործազրկությունից ու հատուկ աշխատանքային հրավերների սպասում, որոշ երիտասարդներ ինքնուրույն հիմնում են սեփական բիզնեսը եւ հաջողությունների հասնում՝ առանց ֆինանսական լուրջ աջակցությունների ու ծանոթությունների: Banks.am-ը «Զրոյից» խորագրի ներքո ներկայացնում է հաջողակ երիտասարդների բիզնեսներն ու դրանց հիմնադրման պատմությունները:***2014-ին նկարիչ Բաբկեն Խաչատրյանը եղբոր հետ հիմնել է փայտե ակնոցների մոդելավորմամբ եւ ձեռագործ արտադրությամբ զբաղվող Twinz բրենդը: 33-ամյա գործարարը մտադիր է արտադրությունը Երեւանից տեղափոխել Գյումրի՝ ստեղծելով նոր աշխատատեղեր: Պապական թթի ծառը՝ բիզնեսի հիմք Գյումրիից եմ, Գեղարվեստի պետական ակադեմիայում եմ սովորել: Ավարտելուց անմիջապես հետո տեղափոխվել եմ Երեւան ու աշխատանք գտել. մինչ օրս շվեյցարական բրենդում զբաղվում եմ ժամացույցների դիզայնով:Տեսնելով՝ ինչպես կարելի է բրենդը կառուցել, ձեւավորել, հասկացա, որ ոչինչ չի խանգարի՝ ես իմը ստեղծեմ: Քանի որ ստեղծագործելուց բացի, լուսանկարչությամբ եմ զբաղվում, իսկ եղբայրս՝ Դավիթը, ձեռքի շնորհք ունի, որոշեցինք փայտե ակնոցների արտադրություն հիմնել: Բաբկենն ու Դավիթը Լուսանկարը՝ Մեդիամաքս Մեր բակում մի մեծ ու շատ հին թթի ծառ ունեինք, որի հետ կապված էր մեր ընտանեկան հուշերի մեծ մասը: Երբ ստիպված էինք ծառը կտրել, ցավ էինք ապրում, այդ պատճառով փորձեցինք ինչ-որ կերպ պահպանել այն. թթենու փայտից ստեղծեցինք մեր ակնոցների առաջին օրինակը: «Ձեզ ջինսից ակնոց պե՞տք է»Մենք ոչ մի տեղից տեխնոլոգիա չենք վերցրել, փորձել ենք բոլոր եղանակները, հետո ստացել մերը: Սկզբում ակնոցներն ամբողջովին փայտից էին, հետո նոր ձեւեր ավելացրինք: Լուսանկարը՝ Անձնական արխիվից Շրջանակներն իտալական բարձրորակ փայտի ութ շերտից են, որոնք մշակվում են հատուկ արեւապաշտպան եւ ջրակայուն նյութերով, ունեն ածխածնային մանրաթելի երկու շերտ՝ ճկունության եւ ամրության համար: Հումքը պատվիրում ենք Իտալիայից, իսկ ոսպնյակները՝ գերմանական Carl Zeiss Vision բրենդից են: Պատրաստումն իրականացնում ենք 60-ից ավելի արտադրական գործընթացների միջոցով։ Մեկ ակնոցը պատրաստվում է մոտ 15 օրում:Մշտապես նոր մոդելներ ենք պատրաստում՝ փայտով, մետաղով, ամբողջությամբ ջինսից, շուտով կներկայացնենք նաեւ վինիլներից ակնոցները, նաեւ որոշ ակնոցների պոչեր տիտանից կլինեն: Տուփերը նույնպես մենք ենք պատրաստում: Լուսանկարը՝ Մեդիամաքս Դրսից հայացք բերելու համարԱռաջին ակնոցը մինչ օրս պահում ենք որպես թանգարանային նմուշ: Շատ անգամ էլ հետ ենք գնում մեր ակնոցների առաջին մոդելները՝ դրանք պահպանելու համար: Հատուկ ուսումնասիրել եմ ակնոցների եվրոպական շուկան՝ Իսպանիայում, Շվեյցարիայում, Ֆրանսիայում, Նիդեռլանդներում, Բելգիայում: Տեսնելով միջազգային որակը՝ ամեն անգամ վերադառնալիս ավելի պահանջկոտ էի դառնում մեր արտադրածի նկատմամբ: Լուսանկարը՝ Մեդիամաքս Բիզնես զրոյիցԴժվարանում եմ ասել՝ որքան գումարով եմ սկսել, որովհետեւ սկզբնական շրջանում լուրջ ծախսեր չեմ արել: Ընթացքում վաճառքից ստացված գումարից եմ անընդհատ ներդրել:Ամենասկզբում քիչ քանակությամբ հումք ենք գնել, ակնոցը պատրաստել է եղբայրս, ֆոտոները արել եմ ես, ստացվում է՝ լիովին «բիզնես զրոյից»: Լուսանկարը՝ Անձնական արխիվից Դեպի ԳյումրիԱռաջիկայում մտադիր ենք Twinz-ի արտադրությունը տեղափոխել Գյումրի, քանի որ բոլորս արմատներով Գյումրիից ենք եւ կարեւորում ենք հարազատ հողի վրա ներդրում անելը: Գյումրիում նոր տարածք ենք վերցրել, մեծ արտադրություն ենք ցանկանում հիմնել:Թիմը Առաջնայինը ոչ թե ֆինանսական ռեսուրսն է, այլ մարդկայինը: Երբ գաղափարի շուրջ հավաքվում են առողջ մարդիկ, ստեղծվող էներգիան կարող է անհնարինն անել: Հիմնական թիմում չորս հոգով ենք՝ ես եւ ընկերս դիզայնն ենք անում, պատրաստում են եղբայրս եւ նրա ընկերը: Լուսանկարը՝ Մեդիամաքս Շուտով վարպետի նոր օգնական կընդունենք, ունենք նաեւ ակնոցի տուփեր պատրաստող մեկ աշխատող եւ երկու հոգի՝ մարքեթինգ անող: Երբեմն ես էլ եմ պատրաստում, բայց այդ համբերությունը չունեմ, ես մտքերն եմ տալիս, հումքերի ճիշտ վերաբաշխման, կազմակերպչական գործերով եմ զբաղվում: Մեկ ակնոց՝ մեկ նոր ծառԻ դեպ, մենք հասկանում ենք, որ բնափայտ օգտագործողներ ենք եւ անհրաժեշտ ենք համարում բնությանը վերադարձնել այն, ինչ վերցնում ենք, այդ պատճառով յուրաքանչյուր վաճառված ակնոցի փոխարեն տնկում ենք մեկական ծառ: Լուսանկարը՝ Անձնական արխիվից Այս տարվա ապրիլին Armenia Tree Project-ի հետ կազմակերպել էինք էկո-ցուցահանդես, որի ընթացքում ցուցադրեցինք ակնոցների նոր՝ գարուն-ամառ հավաքածուն եւ տնկեցինք 100-ից ավելի ծառ Գյումրիում եւ Երեւանում:«Gine kasek???»Մինչեւ ակնոցների գործով զբաղվելը՝ ես ակնոցին 80 000 դրամ երբեք չէի տա, որովհետեւ ի վիճակի չէի լինի, չնայած կհասկանայի արժեքը: Թեեւ շատերը մտածում են՝ 80 000 դրամը մինիմալ աշխատավարձից բարձր է, բայց ցանկացած աշխատանք իր արժեքն ունի: Գուցե մեր արտադրանքը թանկ է տվյալ մարդու համար, բայց այն իրականում թանկ չէ: Արժեքն ուղիղ կապ ունի վերջնական արդյունքի հետ. չորս տարի առաջ այս որակի չէին մեր ակնոցները, մատչելի էին՝ սկսած 45 000 դրամից, հիմա ամենաէժանը 74 000 դրամ է: Լուսանկարը՝ Անձնական արխիվից Սկզբում միայն նվեր էի տալիս, հետո կամաց-կամաց գրագետ մարքեթինգի շնորհիվ սկսվեց վաճառքը: Հետաքրքիր է՝ ում նվիրել եմ, մի մասը կոտրել են ակնոցը, իսկ ով մեզնից գնել է, իր գրպանից գումար է վճարել, նա չի վնասել: Արդեն ունենք կայք, շուտով փորձելու ենք դուրս գալ նաեւ միջազգային շուկա:Խնայել աչքերը՝ չխնայելով գումարըԻնչո՞ւ են մարդիկ բարձր գին տալիս բրենդի համար: Բրենդը որակի եւ վստահության խորհրդանիշ է, այսինքն՝ մարդ վստահում է այդ ապրանքատեսակի որակին, երբ իր գումարն է տալիս: Եթե Հայաստանում քո ապրանքը տեսնում են եւ 80 000 դրամ վճարում առանց քեզ ճանաչելու, նշանակում է՝ դու արդեն բրենդ ես: Ակնոցն ուղղակիորեն կապված է առողջության հետ, վատ ակնոցի պատճառով սկսում ես վատ տեսնել: Երբ դիզայներ ես, լուսանկարիչ կամ նմանատիպ մասնագիտություն ունես, պետք է գիտակցես, որ քո աչքերը շատ թանկ են, խնայես աչքերդ՝ չխնայելով գումարդ: Լուսանկարը՝ Մեդիամաքս Մտածելով բոլորի մասինՊլանավորում ենք ունենալ նոր՝ մատչելի մոդել, որը կարժենա մինչեւ 45 000 դրամ. շատ մարդիկ սրտանց ցանկանում են ունենալ մեր ակնոցներից, բայց այդքան գումար չունեն: Դրանք անհատական մոդելներ չեն լինելու եւ ավելի հեշտ են պատրաստվելու, մեր բրենդի գաղափարից մի փոքր տարբերվելու են: Օրինակ, ակնոցի եզրի հատվածը ոչ թե պտտվող կլինի, այլ՝ ուղիղ: Մեզ համար կարեւոր է, որ մեր գաղափարը չկարողանան կրկնօրինակել, կարողանալու դեպքում էլ թանկարժեք արտադրանք ստանան: Ի դեպ, սկզբում Daobab բրենդով էինք ներկայանում, բայց հիմա դրանով մասսայական արտադրություն չենք անում. Daobab-ը բացառապես շքեղ ու թանկարժեք արտադրության համար է: Twinz-ը երիտասարդական է՝ մեծ արտադրության համար. նշանակում է երկվորյակ՝ ակնոցի նման: Վաճառում ենք առցանց. կայքի եւ ֆեյսբուքյան էջի միջոցով մեզ դիմում են, հանդիպում ենք, փորձարկում են ու գնում, նաեւ անհատական պատվերներ ենք ընդունում: Դեռ մեր սեփական խանութը չունենք, ծրագրում ենք բացել: Չկա չարիք, առանց բարիքիԱյս բիզնեսն ինձ համար նույնպես արվեստ է, դրա կառուցումն է արվեստ, այդ պատճառով մի քիչ դանդաղ է առաջ գնում (ժպտում է - հեղ.): Երկու տարի առաջ որոշ գործարարներ ներդրումային առաջարկ արեցին ինձ, սակայն համագործակցությունը չստացվեց, որովհետեւ ես այդ ժամանակ բիզնես հարցերում շատ փորձառու չէի: Սկզբում հուսահատվել էի, բայց հիմա ուրախ եմ, որովհետեւ պարտական չեմ ոչ մեկին եւ ինչ ստեղծել ենք մինչ օրս, ստեղծել ենք ինքնուրույն եւ զրոյից: Արդեն ամեն մանրուք հաշվարկել եմ եւ սկսել եմ այլ կերպ վերաբերվել բիզնեսին: Բաբկեն Խաչատրյանը Լուսանկարը՝ Մեդիամաքս Վատնած ժամանակը վնասակար է Պարտադիր չէ բիզնես սկսել կյանքն ապահովելու համար, բայց պարտավոր ես դառնալ լավագույնն այն բանում, ինչը սիրում ես: Այնքան շատ են հիմա հնարավորությունները, որ երիտասարդների վատնած ցանկացած ժամանակն ի վնաս իրենց է: Անպայման չէ բիզնեսմեն լինել, որ գումար աշխատես. եթե բիզնեսով չես կարողանում զբաղվել, կարող ես լավ արհեստավոր լինել: Հիմա մենք, օրինակ, շատ լավ արհեստավորների պահանջարկ ունենք: Պետք է պարզապես կենտրոնանալ մի բանի վրա, հասկանալ՝ ինչն է քեզ դուր գալիս եւ խորանալ այդ ուղղությամբ: Ամալի Խաչատրյան Լուսանկարները՝ Էմին Արիստակեսյանի եւ Twinz Eyewear-ի«Զրոյից» շարքի մյուս նյութերը Tweet Դիտում՝ 35375